OLDŘICHOVICE / Dnes žáci dostávají pololetní vysvědčení. Někteří si je vyzvedli osobně, jiní dostali   hodnocení  online. O výuce během pandemie a známkování žáků jsme hovořili s Janinou Markovou, ředitelkou Základní školy a mateřské školy v Oldřichovicích.   

Je těžké známkovat žáky  v době  pandemie?

Není to snadné.  Ale naštěstí  se  první a druhá třída učí ve škole. Je mnohem jednodušší dávat  známky těm  dětem, které chodí  do školy.  U starších žáků, kteří se účastní pouze online vyučování, je to pro nás  těžší.  

A  starší děti dostaly slovní hodnocení nebo známky?  

S Annou  Jeżovou,  ředitelkou základní školy s  polským jazykem vyučovacím Gustava Przeczka v  Třinci jsme se rozhodli dávat známky. Bohužel  nemáme popsaná pravidla pro slovní hodnocení.  Víme,  jak slovně hodnotit děti,  které kvůli různým obtížím mají potvrzení z pedagogicko-psychologické poradny. Připravujeme se na tento způsob hodnocení i u ostatních žáků.  

Jak často chodily děti do školy během tohoto pololetí?   

Žáci  první a druhé třídy byli třetinu toho času  doma.  To je poměrně velká absence, vzhledem k tomu, že loni děti také nechodily do školy  kvůli  pandemické situaci. Bohužel, tento  školní rok se opět  stalo to, čeho jsem se obávala.  Díky velmi dobré spolupráci s rodiči se však  žáci dokázali naučit psát a číst.   

A jak vypadalo vyučování online?

S těmi staršími dětmi jsme to zvládli bez problémů. S těmi malými to bylo těžší, protože jsme se s nimi nemohli  ani setkat. Děti seděly na prvních online hodinách jako před televizí.  A rodiče teď  mají spoustu povinností, je těžké od nich vyžadovat ještě víc práce. Koneckonců musí zvládnou své povinnosti v zaměstnání (často také home office) a stále dohlížet na své děti, které se  učí online. Jsem ráda, že žáci první a druhé třídy jsou teď ve škole.  

Jaké známky měly  děti?  

Děti  z první třídy mají všechny samé jedničky. Velmi se snažily.  V první třídě se snaží všechny  děti. Neznám  dítě, které  by se nechtělo učit. Každý malý člověk přijde na svět s  vrozenými schopnostmi.  Kromě toho  je vývoj dětí nerovnoměrný  a jeho není stejný  ve všech oblastech.  Starší děti jsou již  schopny posoudit samy sebe a mohou si uvědomit, že se jim něco nechtělo dělat, že něco neudělaly na sto procent. U druháků jsou  někdy i dvojky.  Ve druhé třídě už musí být žáci trochu motivováni. Ale všechny jsme pochválili.

Jak učitelé přijali  zprávu,  že se starší žáci nevrátí  do školních lavic?  

Doufali jsme, že bude  líp, že  se starší třídy vrátí  do školy, ale toto  se  bohužel nestalo.  Doufáme  také, že vysvědčení na konec roku už budeme předávat všem dětem osobně.  

(SG)

Komentáře



CZYTAJ RÓWNIEŻ



REKLAMA Reklama
REKLAMA
Ministerstvo Kultury Fundacja Fortissimo

www.pzko.cz www.kc-cieszyn.pl

Projekt byl realizován za finanční podpory Úřadu vlády České republiky a Rady vlády pro národnostní menšiny.
Projekt finansowany ze środków Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach konkursu pn. Polonia i Polacy za granicą 2023 ogłoszonego przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów.
Publikacja wyraża jedynie poglądy autora/autorów i nie może być utożsamiana z oficjalnym stanowiskiem Ministerstwa Spraw Zagranicznych oraz Fundacji Pomoc Polakom na Wschodzie im. Jana Olszewskiego