REGION / Byl to skvělý plán na sobotu – cesta historickým vlakem a návštěva pivovaru v Nošovicích. Tuto atrakci připravil Slezský železniční spolek.

Vlak vyjížděl z Ostravy, cestou vzal i další cestující z Havířova a Českého Těšína.

Sobota, 23. března, 10:15. Vlak přijíždí na první nástupiště železniční stanice v Českém Těšíně. Červené vagóny, stará lokomotiva.

Z úplně jiné doby. Kliky a zavírání dveří jsou poměrně staromódní, bezpečnostní brzda je také jiná než dnes. Zbytek vybavení vozu také v moderních vlacích nenajdete

Průvodčí namísto kontroly lístků (ty jste si mohli zakoupit dříve prostřednictvím internetu) rozdá identifikační pásky akce a vybírá objednávky na pivo nebo jiné nápoje.

Koneckonců, pivovar v Nošovicích je pouze jednou z atrakcí výletu. Druhou, možná ještě větší, je samotná cesta vlakem s dřevěnými lavicemi, což znamená cestu nejen v prostoru – z Ostravy, Havířova nebo Českého Těšína do Nošovic, ale také v čase.

Kromě dřevěných lavic se můžete také setkat s běžnými otevíracími okny, která už jen zřídka potkáte v současných vlacích.

Takže se vracíme do padesátých let, z nichž pochází lokomotiva M 131 Hurvínek.

Vagony, a jsou dva, také pocházejí z padesátých let. Na pravidelných linkách jste je mohli potkat v 70. a 80. letech minulého století.

V Dobré je malá přestávka. Je třeba udělat místo normálnímu osobnímu vlaku a najet na trať vedoucí do závodu v Nošovicích.

Vlak zastavuje již v průmyslovém areálu, pivovaru v Nošovicích. Cestující vystupují z vagonů.

Návštěva pivovaru začíná ochutnávkou. Je tu také něco na zub.

Obsluha přináší každému půllitr zlatého nápoje. Ale to je jen začátek. Koneckonců, nejde jen o to, abyste ochutnali dobré pivo, ale se také něco o něm dozvěděli. A zjistit jste toho mohli hodně.

Průvodci se zaměřili na to, co se každého spotřebitele přímo týká, a tak vysvětlili, jak poznat dobře načepované pivo.

Specialista ukázal, jak se pivo čepuje do chladného a mokrého skla, jak by se mělo a co se stane, když nalijeme pivo do teplého a suchého skla.

– Nejvíce osvěžující pivo je, když ho nalijeme bez pěny. Vypadá špatně, ale osvěžuje víc, protože má více CO2. Čím více pěny, tím méně CO2. A je známo, že je to právě CO2, co osvěžuje nápoje – vysvětloval.

Ukazuje, jak načepovat pivo, aby mělo přesně tolik pěny, kolik by mělo mít a pod jakým úhlem máte sklenici držet v kterém okamžiku nalévání.

Pivo načepované, vypité a můžeme jít navštívit výrobní linku. Do některých míst se můžete dívat pouze skrz sklo.

 

Samotná výrobní linka je impozantní.

Průvodci kontrolují, abychom nepřišli pozdě do vlaku. Ten odjíždí z tratě, která vede skrz pivovar, ze stejného místa, do kterého nás přivezl.

Poslední pohled na závod.

Poslední fotografie na památku

a pokračujeme.

A znovu cesta historickým vlakem.

V Dobre opět zastavujeme.

Míjíme moderní vlak, který jezdí každou hodinu na trase Český Těšín – Frýdek-Místek.

Na chvíli stojí oba vlaky vedle sebe na kolejích. Minulost se setkala se současností.

Výlet končí. Někteří cestující vystoupí v Českém Těšíně.

Část jede ještě dále do Havířova a Ostravy.

 

(indi)

Komentáře



CZYTAJ RÓWNIEŻ



REKLAMA Reklama
REKLAMA
Ministerstvo Kultury Fundacja Fortissimo

www.pzko.cz www.kc-cieszyn.pl

Projekt byl realizován za finanční podpory Úřadu vlády České republiky a Rady vlády pro národnostní menšiny.
Projekt finansowany ze środków Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach konkursu pn. Polonia i Polacy za granicą 2023 ogłoszonego przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów.
Publikacja wyraża jedynie poglądy autora/autorów i nie może być utożsamiana z oficjalnym stanowiskiem Ministerstwa Spraw Zagranicznych oraz Fundacji Pomoc Polakom na Wschodzie im. Jana Olszewskiego