Halina Szczotka
E-mail: halina.szczotka@zwrot.cz
POLSKO / Češi stále častěji a ochotněji nakupují v polských obchodech. Potvrzují to mimo jiné údaje zveřejněné řetězcem prodejen Biedronka.
Nejvíce karet Moja Biedronka je registrováno na česká (41 %), ukrajinská (25 %) a litevská (18 %) telefonní čísla.
Zákazníci z České republiky mohou registrovat svou kartu Moja Biedronka na české telefonní číslo od října loňského roku. Zájem je značný. Ve skupinách na Facebooku věnovaných nakupování v Polsku se často objevují příspěvky o nedostatku nových věrnostních karet v obchodech v blízkosti hranic.
Co Češi rádi nakupují?
A co Češi nejraději nakupují? Analytici zjišťovali nákupní preference zákazníků z České republiky, Litvy, Ukrajiny, Německa a Slovenska na základě údajů za poslední tři měsíce.
- Češi jsou milovníky mořských ryb, jako jsou sledi a uzené makrely, často kupují plenky Dada a sýr Camembert.
- Ukrajinci oceňují pleny Dada, polské máslo, smetanu a mléko, často si vybírají uzeniny a čerstvé vepřové maso. Existuje také významná skupina milovníků sleďů „po kołobrzesku“.
- Litevci dávají přednost jednoduchým a osvědčeným řešením: např. pomalu pečeným žebírkům na grilu, pivu a lihovinám.
- Němci chodí do obchodů Biedronka pro maso, maso a ještě jednou maso. Kupují uzeniny (zejména bílé) a šunky, ale mají rádi i zákusky.
- Slováci vyhledávají především mléčné výrobky. Zajímají se o máslo a mléko, stejně jako o plenky Dada.
Komentáře