ČESKÝ TĚŠÍN, CHOTĚBUZ / Soubor „Rytmika“ se v loňském školním roce před letními prázdninami zúčastnil čtyřdenního soustředění. Toto soustředění se uskutečnilo na začátku května v Kulturním domě v Chotěbuzi.

„V Chotěbuzi se mi to líbí, protože máme k dispozici velký prostor. Je zde více místností, kde mohou různé skupiny souběžně provozovat své aktivity. Soustředění trvalo čtyři dny – od pátku do pondělí. Předškoláci se soustředění neúčastnili, druhá a třetí skupina odjela v neděli domů. Děti ze čtvrté a páté skupiny zůstaly do pondělí, aby po odpoledním vyučování a obědě pomohly s úklidem celého zařízení,“ uvedla Renata Milerská, vedoucí dětského souboru Rytmika.

Důležitá byla integrace dětí

Během soustředění měly děti aktivity s různými instruktory. Měly například lekce pilates, zpěvu, národních tanců nebo nacvičovaly choreografii. Pro ty mladší byly připraveny pohybové hry a aktivity.

„Cílem byla hlavně integrace, aby se děti navzájem poznaly a zároveň se naučily něco nového. Během školního roku totiž děti absolvují aktivity ve své skupině, což znamená, že se znají jen v rámci té své. Během soustředění měly společné aktivity, hrály si spolu, starší děti pomáhaly mladším. Dvě starší skupiny měly také zkoušku se souborem Olza, kde si mohly zatančit se zkušenými tanečníky. A pak spaly ve spacácích v sále. I to byla pro některé z nich nová zkušenost,“ uvedla vedoucí.

Během soustředění děti vypilovaly své taneční choreografie, které v neděli předvedly před svými rodiči.

Komentáře



CZYTAJ RÓWNIEŻ



REKLAMA Walizki

REKLAMA
Ministerstvo Kultury Fundacja Fortissimo

www.pzko.cz www.kc-cieszyn.pl

Projekt byl realizován za finanční podpory Úřadu vlády České republiky a Rady vlády pro národnostní menšiny.
Projekt finansowany ze środków Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w ramach konkursu Polonia i Polacy za Granicą 2023-2024.
Publikacja wyraża jedynie poglądy autora/ów i nie może być utożsamiana z oficjalnym stanowiskiem Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz Fundacji Pomoc Polakom na Wschodzie im. Jana Olszewskiego.