Halina Szczotka
E-mail: halina.szczotka@zwrot.cz
KARVINÁ / Cestující, kteří po dlouhé přestávce přišli do Karviné na Hlavní nádraží, jsou překvapení. Konečně nemusí nosit zavazadla po schodech, můžou použít výtah, plošiny, schody, podzemní chodba vypadat úplně jinak, září novotou.
Během jednoho roku skončila modernizace třetího a druhého nástupiště, která byla znovu postavena od nuly. Cestující mají k dispozici moderní informační systém. Fungují výtahy, které na tomto nádraží nikdy předtím nebyly. Nové obklady na stěnách v podchodu vypadají velmi elegantně.
Nová železniční stanice Karviná-Fryštát byla postavena v první polovině šedesátých let. Dříve Košicko-bohumínská dráha běžela přes bývalou, prvotní Karvinou, která dnes je součástí sídliště Karviná-Doly. Na území současné Karviné se od konce 19. století nacházela také železniční trať z Petrovic, která vedla několika samostatnými v té době městy: Fryštátem, Rájem a Darkovem do staré Karviné.
Tam, v bývalé Karviné, bylo hlavní nádraží na trase z Bohumína do Českého Těšína. Vzhledem k rostoucím důlním škodám na počátku šedesátých let. 20. století se však průběh této trasy změnil, aby se vyhnulo nejvíce zdevastovaným oblastem po těžbě uhlí. V Karviné-Dolech zůstala nákladní vlaková stanice. Nové hlavní nádraží bylo postaveno v Karviné-Fryštátu.
Před deseti lety bylo zrekonstruováno první nástupiště a část budovy železničního nádraží. Nyní, po rekonstrukci druhého a třetího nástupiště, byla modernizováno první nástupiště, protože se mezitím změnil majitel nástupiště – Správa železniční a dopravní cesty, dříve byly jeho vlastníkem České dráhy – ale i normy, které už nástupiště nesplňovalo. Kompletní dokončení modernizace je plánováno na listopad tohoto roku.
CR
Štítky: Karviná Hlavní nádraží
Komentáře