KARVINÁ / Oblaka černého kouře parní lokomotivy, a za ní šňůra již dlouho nevyužívaných osobních vagónu. Cestování v retro stylu si zájemci mohli poprvé vyzkoušet 2. června na 130 let staré trati z Českého Těšína do Valašského Meziříčí. O týden později pak přišla na řadu trať o deset let mladší, tedy postavená před 120 lety, a dnes zřídkakdy využívaná, trať Petrovice – Karviná.

Návštěvníkům Karvinských slavností se možnost cestování v retro stylu naskytá každým rokem. Letos byla o něco slavnostnější, protože se slaví v 750. výročí města. Historická parní lokomotiva s historickými vagóny vyjela v dopoledních hodinách z Bohumína, po cestě zastavila v Dětmarovicích a Karviné, kde nastoupili cestující, a pak historický vlak po několik hodil jezdil po trase Karviná hlavní nádraží přes Petrovice do dávné stanice Karviná-Město a zpět. Trať Petrovice – Karviná je v dnešní době využívána pouze pro nákladní dopravu mezi průmyslovými závody.

Železniční trať z Petrovic do dávné stanice Karviná byla otevřena 1. září 1898. Byla dlouhá necelých 10 kilometrů. Vedla přes několik samostatných obcí – Fryštát, Ráj a Karviná-Darkov –  do bývalé Karviné, která je dnes součástí čtvrti Karviná-Doly, kde navazovala na košicko-bohumínskou dráhu. Vzhledem k rostoucím hlubinným škodám ve staré hornické Karviné na počátku 60. let, byla trasa trati změněná, a vedla novým hlavním nádražím v Karviné-Fryštátě, v Karviné-Dolech zůstalo jenom nákladní nádraží.

Komentáře

Čtěte také

Senat Rzeczypospolitej Polskiej Ministerstvo Kultury Fundacja MSZ Fortissimo haloCieszyn

www.pzko.cz www.kc-cieszyn.pl www.prekladypygmalion.cz

Projekt współfinansowany w ramach sprawowania opieki Senatu Rzeczypospolitej Polskiej nad Polonią i Polakami za granicą.
Projekt byl realizován za finanční podpory Úřadu vlády České republiky a Rady vlády pro národnostní menšiny.

Website Security Test