KARVINÁ / Demolice domů a pokácené stromy jsou první známkou toho, že se začalo něco dít na stavbě obchvatu Karviné. Nová cesta mine centrum města z jihovýchodu a bude kilometr kratší než současná, která vede hustě osídleným územím.

Auta, která pojedou z Českého Těšína, již nebudou vjíždět na most přes Olzu, protože obchvat bude veden nejprve levým břehem řeky u Darkovského mostu místy, kde zůstaly ještě zbytky staré cesty z Darkova do Louk.

V Darkově loni proběhla z důvodu stavby obchvatu demolice tří domů. Byl mezi nimi také dům známého u nás sběratele a historika Józefa Chmiela.

Obchvat vede pak přes Olzu hned vedle železničního mostu a následně rovnoběžně s kolejemi nad jezerem v Parku Boženy Němcové. Stavba by neměla ohrozit známou mj. z Dolańského Grómu loděnici nad jezerem.

Tady bude obchvat už prodloužením Nádražní ulice, ze které lze jednoduše odbočit ve směru na Ostravu nebo Bohumín. Nová cesta bude mít tři kilometry délky a měla by přispět ke zlepšení dopravní situace v centru města, po které denně projíždí až dvacet tisíc automobilů.

Je třeba doplnit, že téma obchvatu Karviné se objevuje již od sedmdesátých let minulého století. Před několika léty se o něm opět začalo mluvit. I když představitelé města a investora nechtějí příliš deklarovat termín jeho dokončení je možné, že místní a řidiči, kteří Karvinou projíždějí, se v nejbližších letech dočkají jejího otevření.

CR

Štítky: ,

Komentáře

Čtěte také

Senat Rzeczypospolitej Polskiej Ministerstvo Kultury Fundacja MSZ Fortissimo haloCieszyn

www.pzko.cz www.kc-cieszyn.pl www.prekladypygmalion.cz

Projekt współfinansowany w ramach sprawowania opieki Senatu Rzeczypospolitej Polskiej nad Polonią i Polakami za granicą.
Projekt byl realizován za finanční podpory Úřadu vlády České republiky a Rady vlády pro národnostní menšiny.

Website Security Test